Daca lucrezi in vanzari si nu ai trecut prin asta, probabil nu ai vandut nimic sau cine stie ce vinzi.. dar nu vinzi B2B/B2E cu siguranta… si in niciun caz nu vinzi tehnologie.. (Tech Sales)
Sunt luni, sau uneori trimestre in care vanzarile se prabusesc si parca nimic nu merge. Oricat de experimentat ai fi, perioadele astea pot sa iti puna nervii la incercare. Dar parca tocmai astea sunt momentele care te formeaza cel mai bine in vanzari. Cum poti, deci, sa ramai.. cum se zice.. “rezilient” si productiv cand pare ca totul stagneaza?
Cand te confrunti cu astfel de perioade, probabil ca primul instinct este sa treci in modul de supravietuire (adica nu iti vine sa mai faci nimic, sa dai vina pe altii – piata, marketing, produs, manager.. etc..). Dar din cate stiu eu, nu asta este solutia. In schimb, cheia este sa abordezi situatia ca pe o oportunitate de invatare (daca esti angajat – practic esti platit sa inveti.. macar atat 🙂 )
Reevalueaza-ti strategia
In momentele in care vanzarile nu merg, este esential sa iei o pauza pentru a reflecta. Reevalueaza strategiile pe care le-ai folosit si analizeaza ce nu a mers bine.. Vorbeste cu clientii existenti.. De acolo iti poti relua energia, increderea si de multe ori noua strategie de abordare, pozitionare, messaging, si, chiar mai util, referinte, introduceri..
Mentine o rutina productiva
E usor sa devii demotivat si sa te abati de la rutina atunci cand lucrurile nu merg bine. Mentinerea unei rutine productive te ajuta sa iti pastrezi energia si concentrarea. Stabilirea unor obiective mici si consideratia pentru realizarile zilnice indiferent cat de nesemnificative pot parea sunt cheia pentru a-ti mentine impulsul.
Dezvoltare personala si profesionala
Perioadele de declin in vanzari pot fi un moment potrivit pentru a investi in dezvoltarea ta personala si profesionala. Participa la seminarii web, citeste, invata noi tehnici sau instrumente de vanzari. Aceasta investitie in tine insuti nu numai ca te va imbunatati ca profesionist, dar te va si motiva sa treci cu bine de aceste vremuri dificile.
Gaseste inspiratie in succesul altora
Intalneste-te cu colegi din industrie si afla ce functioneaza pentru ei. Imprumutand idei de la altii, nu doar ca vei aduna noi strategii, dar si vei obtine increderea ca si tu poti reusi in conditii similare.
Fii rabdator si persevereaza
Este crucial sa intelegi ca declinurile sunt temporare. Nu toate perioadele sunt constante si niciun succes nu vine fara provocari. Rabdarea iti va oferi claritatea mentala necesara pentru a naviga prin momente mai dificile, iar perseverenta va asigura ca nu renunti in momentele cand lucrurile devin stresante.
In esenta, rezilienta si productivitatea nu sunt despre a evita provocarile, ci despre a le imbratisa si a gasi noi modalitati de a depasi obstacolele. Unele lectii sunt gratis, altele sunt scumpe. Dar fiecare are o valoare inestimabila in calatoria ta de vanzator.